2016. 01. 27.

A szeretet himnusza


Törekedjetek azonban az értékesebb adományokra! Ezért mindennél magasztosabb utat mutatok nektek. 1Kor 12,31


 A szeretet himnusza
1Szólhatok az emberek vagy az angyalok nyelvén,
ha szeretet nincs bennem,
csak zengő érc vagyok vagy pengő cimbalom.
2Lehet prófétáló tehetségem,
ismerhetem az összes titkokat és mind a tudományokat,
hitemmel elmozdíthatom a hegyeket,
ha szeretet nincs bennem, mit sem érek.
3Szétoszthatom mindenemet a nélkülözők közt,
odaadhatom a testemet is égőáldozatul,
ha szeretet nincs bennem, mit sem használ nekem.
4A szeretet türelmes, a szeretet jóságos,
a szeretet nem féltékeny, nem kérkedik, nem is kevély.
5Nem tapintatlan, nem keresi a maga javát,
nem gerjed haragra, a rosszat nem rója fel.
6Nem örül a gonoszságnak,
örömét az igazság győzelmében leli.  
7Mindent eltűr, mindent elhisz,
mindent remél, mindent elvisel.  
8S a szeretet nem szűnik meg soha.
A prófétálás véget ér,
a nyelvek elhallgatnak,
a tudomány elenyészik.
9Most megismerésünk csak töredékes,
és töredékes a prófétálásunk is.  
10Ha azonban elérkezik a tökéletes,
ami töredékes, az véget ér.
 11Gyermekkoromban úgy beszéltem, mint a gyerek,
úgy gondolkoztam, mint a gyerek,
úgy ítéltem, mint a gyerek.
De amikor elértem a férfikort,
elhagytam a gyerek szokásait.  
12Ma még csak tükörben, homályosan látunk,
akkor majd színről színre.
Most még csak töredékes a tudásom,
akkor majd úgy ismerek mindent,
ahogy most engem ismernek.  
13Addig megmarad a hit, a remény és a szeretet, ez a három,
de közülük a legnagyobb a szeretet. 

1Kor 13,1-13.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése