2013. 02. 13.

A pápa utolsó előtti általános kihallgatása



Február 13-án, szerdán délelőtt a vatikáni VI. Pál teremben megtartott általános pápai kihallgatásra a világ minden részéről nyolcezer hívő gyűlt össze. Nagy lelkesedéssel és szeretettel köszöntötték XVI. Benedeket, aki pápasága utolsó előtti általános kihallgatása elején a következő szavakkal fordult a jelenlévőkhöz:
Kedves Testvérek!
Amint tudjátok, úgy döntöttem, hogy lemondok arról a szolgálatról, amelyet az Úr bízott rám 2005. április 19-én. Döntésemet teljesen szabadon hoztam meg az egyház javára, miután sokat imádkoztam és Isten színe előtt lelkiismeret vizsgálatot tartottam. Tudatában vagyok e tett súlyosságának, de annak is, hogy nem vagyok már képes arra, hogy folytassam péteri szolgálatomat az ahhoz szükséges erővel.
Támaszt nyújt és megvilágosít az a bizonyosság, hogy az egyház Krisztusé, Aki továbbra is vezeti egyházát és mindig gondoskodik róla.
Köszönetet mondok mindnyájatoknak a szeretetért és imáért, amellyel elkísértetek. Köszönöm. Ezekben a számomra nem könnyű napokban szinte fizikailag éreztem az ima erejét, amit az egyház szeretete és imátok nyújt nekem. Továbbra is imádkozzatok értem, az egyházért és a következő pápáért. Az Úr vezet majd bennünket."
VR

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése