2013. 01. 10.

"A páholy kötelességemmé tette..."

A landshut-i egyetem tanácsosa, Brüll professzor idős korában gyakran elzarándokolt Passauba a Mariahilf pálos kolostor kegytemplomába. Amikor egyik esős napon ment a kolostor felé, régi barátjával találkozott, aki csodálkozott azon, hogy ilyen rossz időjárásban is elzarándokolt ide. Ekkor Brüll professzor így szólt: "Nézd csak, a sír szélén állok s visszatekintek egy életre, melyet elhibáztam. Engem a szabadkőművesek nyomására meghívtak Landshutba az egyetem jogi tanszékére. A páholy kötelességemmé tette, hogy a hallgatóimnak szívét elidegenítsem a kereszténységtől s őket is szabadkőművesekké neveljem. Milyen pusztítást végeztem előadásaimmal a fiatalokban! Hogyan fogok számot adni erről Isten ítélőszéke előtt? Ha ez ott fenn - s felmutatott a kegytemplomra - nem fog megsegíteni, hogyan fogok, hogyan tudok könyörületet, megbocsátást nyerni?" - és míg beszélt, könny csillogott az öreg úr szemében.
**
"A szabadkőművesség úgy képezte Trianon belső okcsoportjának, az egyik legfontosabb csoportjának részét, hogy fellazították a keresztény magyar nemzetállamot belülről politikailag, nemzettudatban, mindenféle ideológiai szempontból, ezért felelősségüket ki kell mondani." (Raffay Ernő)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése